بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 10:59 | بازدید : 38
نویسنده : admin | نظرات (0)

Image result for بک لینک و سئو

 

لینک سازی در دنیای مجازی امروزه، بسیار اهمیت دارد. لینک از کلمه لاتین یعنی LINK به فارسی وارد شده و معادل ان در زبان ما، پیوند نام دارد. کاربرد پیوندها در دنیای مجازی بسیار گسترده شده است به طوری که شاید نتوان گشت و گذار اینترنتی را بدون پیوند ها تصور کرد، چون آنها صفحات مختلف را به هم متصل می کنند و یک نظم و انسجام را به اینترنت می دهند. به همین دلیل نام خود را از همین عمل گرفته است. ابتدا باید تعریف ساده ای از لینک یا پیوند داشته باشیم: پیوند عبارت است از یک یا چند کلمه در صفحات اینترنتی که با کلیک کردن بروی آن به صفحه ای دیگر منتقل می شوید. امروزه کاربرد آن بسیار گسترده شده است و در وبلاگ نویسی هم معنایی جدید به خود گرفته است. چون پیوند ها مانند یک آدرس عمل می کنند که شما آنها را به هر کس که خواسته باشید می توانید معرفی کنید، تا خود به آن جا مراجعه کنند.

امروزه لینک سازی مدام در حال تغییر و پیشرفت بوده و اهمیت لینک سازی با کیفیت روز به روز در حال افزایش است. اگر به دنبال راهی برای رقابت و پیشرفت در فضای مجازی هستید، توانایی تغییر در هر زمان جزء ضروریات است.

لینک سازی به منزله ی اتصال سئو چیست  وب سایت های دیگر به سایت شما از طریق لینک میباشد و بک لینک به معنای یک لینک خروجی از یک صفحه به صفحه دیگر است. هرچه بک‌ لینک بیشتری به سایت شما روانه شود سایتتان محبوب‌تر خواهد بود.

راهنمای مطالعه متن

•بک لینک چیست ؟

•دلیل اهمیت لینک سازی در سئو

•لینک ها برای موتورهای جستجو چه معنی دارند؟

•مزایای لینک سازی در کسب و کار چیست؟

بک لینک چیست ؟

زمانی که وبسایتی، لینکی از صفحات سایت شما درون مقالات خود لحاظ کند، اصطلاحا بک لینک اتفاق می افتد. همچنین به فرآیندی که ادمین طی می کند تا بتواند این بک لینک ها را به سمت وب سایت خود جمع آوری کند "لینک سازی" گفته میشود.

همیشه سعی کنید تولید محتوا را در دستور کار خود قرار دهید، تولید محتوای ارزشمند باعث افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی شما میشود و با به اشتراک گذاشتن مطالب در سایر سایتها ، بلاگها و شبکه های اجتماعی بک لینک های ارزشمندی دریافت خواهید کرد و اصطلاحا عملیات لینک بیلدینگ سریعتری را تجربه خواهید کرد. همه این موارد به صورت خودکار لینک ها را به سمت شما خواهد کشاند.

چگونه بک لینک سازی انجام دهیم ؟

برای لینک بیلدینگ روش های گوناگونی وجود دارد که از آنها می توان به تبادل لینک با دیگر سایتها ، انتشار پست مهمان در سایر وبلاگ ها ، ایجاد وبلاگ و قرار دادن لینک درون آن و .... نام برد.

اما توجه داشته باشید همه این روش ها نکات خاص خود را دارد، به عنوان مثال شرکت گوگل همیشه تهدید می کند که اگر درون یک وب سایت، جهت بالا بردن سئو، لینکی را خریداری کنید این لینک فاقد اعتبار بوده و وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما هم اسپم حساب می شود.

برای کیفیت بک لینک چکار کنیم؟

•سعی نمایید لینک های ایجاد شده خود را در سایت های مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت ایجاد نمایید.

•بر روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز ننمایید و هر بار لینک را با یک نوع کلمه لینک نمایید

•از قرار دادن لینک هایی که در تمام صفحات وب سایت قرار می گیرند و به طور مستقیم به سایت شما لینک می گردند جدا پرهیز نمایید.

•استفاده زیاد از کلمات کلیدی در ایجاد لینک ها ممکن است به سایت شما لطمه بزند.

•لینک ها می بایست طبیعی باشند و توسط کاربران ایجاد شده باشند.

•از تبادل لینک اجتناب نمایید.

•از خرید لینک جددا خودداری نمایید.

•لینکی که درون یک مطلب موجود است مفید تر از لینکی است که در تمام صفحات سایت لینک شده است.

•لینک های فاقد محتوا ارزش چندانی ندارند مثلا شما با کلماتی مانند "طراحی فروشگاه اینترنتی اصفهان ، فروشگاه اینترنتی ، طراحی فروشگاه آنلاین، طراحی سایت اصفهان" سعی کنید با عبارت هایی همچون " کسب و کار اینترنتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی موفق" خود را لینک نمایید .

•ریتم لینک شدن وب سایت خود را به شدت افزایش یا کاهش ندهید . به عنوان مثال اگر در یک هفته 100 لینک دریافت کرده اید در هفته بعدی بین 70 تا 130 لینک دریافت کنید.

•انواع روش های بک لینک گیری

•بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

•بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

•بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

•بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

•بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

•بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی  انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

•بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

•بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

ن یک واقعیت مشهور است که اگر بک لینک (با کیفیت) ایجاد کنید ، به شما کمک می کند تا رتبه و رتبه بندی موتور جستجو را افزایش دهید. حتی ممکن است شما درگیر استراتژی های ایجاد لینک باشید که شامل ارسال پست های مهمان و درخواست بک لینک است.

 

اگرچه این تاکتیک ها ممکن است م effectiveثر باشند ، اما اجرای آنها دشوار است زیرا افراد دیگر نیز از آنها استفاده می کنند. بنابراین ایمیل ها و درخواست های شما احتمالاً در میان سیل ایمیل هایی که درخواست همان چیز را دارند از بین می رود.

 

برای داشتن یک استراتژی م moreثرتر برای ایجاد بک لینک ، باید تاکتیک هایی را انتخاب کنید که کارآمد و در عین حال کمتر شناخته شده باشند. این به شما برتری نسبت به رقبا خواهد داد.

 

هزاران لینک ساز با تکنیک های سنتی موفقیت کسب کرده اند: ارتباط بلاگر ، وبلاگ نویسی مهمان ، لینک سازی شکسته و بسیاری دیگر. روابط عمومی دیجیتال روش اثبات شده دیگری برای به دست آوردن لینک است ، اما روش های آن کاملاً خاص است. این تکنیک ها به همان اندازه که موثر هستند بسیار بسیار وقت گیر هستند.

 

اکنون بسیاری از افراد به من می گویند: پس چه ، الکس؟ چیزهای خوب برای این موضوع به زمان نیاز دارند. و ایجاد پیوند قطعاً ارزش سرمایه گذاری در آن را دارد. اگرچه من کاملاً با این استدلال موافقم ، اما یک مورد دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد: منابع بلاک لینک استفاده نشده زیادی وجود دارند که به شما امکان می دهند در چند روز ، اگر نه ساعت ، پیوند ایجاد کنید ، پس چرا از آنها استفاده نمی کنید؟

 

این نه نکته آسان در مورد چگونگی بک لینک چیست  ایجاد پیوندهایی را که شاید هنوز از آنها اطلاع نداشته باشید ، بررسی کنید.

 

شماره 1 روشهای خوب پیوند سازی به روابط معنی دار با افراد مناسب بستگی دارد

و همانطور که می دانید ، روابط نمی توانند یک شبه برقرار شوند. وقتی با افرادی ارتباط برقرار می کنید که قبلاً در مورد شما چیزی نشنیده اند ، آنها بسیار سرد هستند. در فروش ، ممکن است یک پایگاه داده مخاطب بخرید. یا از LinkedIn Sales Navigator استفاده می کنید و باعث می شوید که نیروهای فروش خود تا آنجا که می توانند با آنها تماس بگیرند. در ایجاد پیوند ، این کار نمی کند.

 

پیوند ساختمان پیچیده تر است زیرا به زمینه سازی بیشتری نیاز دارد. این کار با تهیه لیستی از چشم اندازهای بالقوه علاقه مند به همکاری با شما شروع می شود. این ایده ای است که شما به آنها می فروشید - کار با هم. اگر شرکت شما در صنعت شناخته شده نیست ، ممکن است سخت باشد که تماس خود را متقاعد کنید که کار با شما ارزش وقت خود را دارد.

 

علاوه بر این ، شما باید مطمئن شوید که این افراد افراد مناسب برای تماس هستند. به عنوان مثال ، آنها مسئول ارتقا content محتوا ، مرتبط با سئو می شوند ، یا به طور منظم محتوا می نویسند و غیره

 

و البته ، شما باید دلیل کافی پیدا کنید تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

 

روابط از طریق ارتباط آغاز می شوند - و رشد می کنند

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا اکثر ایمیل های سردخانه اینقدر بی تأثیر هستند؟ به این دلیل که نویسندگان آنها برای تحقیق در مورد شخصی که با او تماس می گیرند وقت نمی گذارند. آنها در مورد مشاغل خود چیزی نمی خوانند ، به حسابهای رسانه های اجتماعی خود نگاه نمی کنند - آنها به راحتی یک ایمیل را یافتند که ارزش افزودن به پایگاه داده خود را دارد. علاوه بر این ، از کلیک های مانند "من خواننده مشتاق هستم" یا "من پست اخیر شما را می خوانم" (بدون توصیف آنچه که برجسته است) خودداری کنید. حتی خطوط چاپلوس ساده مانند "شما یک نویسنده درخشان هستید" به شکستن یخ یا بهبود سرعت پاسخ کمک نمی کند. و این بسیار مهم است: الگوهای همه منظوره که دوباره مورد استفاده قرار می گیرند ، ایمیل را ناامید می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش